Przyjmowanie wniosków na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi

Powiatowy Urząd Pracy w Ząbkowicach Śląskich ponownie informuje o przyjmowaniu wniosków o zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnionych pracowników, którego zakład pracy został zniszczony na skutek powodzi ( na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy
o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi).

Do kogo skierowana jest pomoc:

Pomoc skierowana jest do pracodawcy, chcącego utrzymać zatrudnienie pracowników a którego zakład został zniszczony na skutek powodzi.

 

Zasady udzielania wsparcia:

  1. Urząd przyznając refundację będzie brał pod uwagę zakres i skalę zniszczeń
    u pracodawcy spowodowane powodzią oraz możliwości utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy.
  2. Refundacji podlegają koszty poniesione przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników.
  3. Okres zwrotu: do 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 roku.
  4. Wysokość refundacji: kwota nieprzekraczająca miesięcznie iloczynu dwukrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę tj. 8600 zł  i liczby zatrudnionych pracowników, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy.

UWAGA!

1.   We wniosku Pracodawca oświadcza, że na dzień złożenia wniosku nie zalega
z wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom, należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych

2.   Pracodawca zobowiązuje się do utrzymania stanu zatrudnienia wszystkich pracowników, nie tylko tych objętych refundacją,  według stanu na dzień podpisania umowy o refundację.

3.   W przypadku, gdy pracodawca nie dotrzyma warunku utrzymania zatrudnionych pracowników (zgodnie ze stanem na dzień podpisania umowy
o refundację), pomoc podlega wstrzymaniu od miesiąca, w którym nastąpiło niedotrzymanie tego warunku, w wysokości stanowiącej iloczyn przyznanej refundacji na jedną osobą i liczby zwolnionych pracowników.

4.   Łączna wartość pomocy publicznej udzielonej na podstawie ustawy w celu naprawienia szkód powstałych w wyniku wystąpienia powodzi nie może przekroczyć wartości szkód materialnych poniesionych na skutek powodzi pomniejszonej
o wartość uzyskanego odszkodowania.

  1. Wsparcie stanowi pomoc inną niż pomoc de minimis.

Ważna Informacja dla pracodawców, którzy w 2024 roku podpisywali umowy na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych
z usuwaniem skutków powodzi

1.   Pracodawcy, którzy w 2024 roku korzystali w w/w formy pomocy będą zobowiązani do ponownego złożenia w 2025 roku wniosku o zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnionych pracowników, którego zakład pracy został zniszczony na skutek powodzi ( na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi).

 

2.   W przypadku wnioskowania o pomoc konieczne będzie ponowne dokonanie oceny wielkości i zakresu strat oraz możliwości utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy.

 


Szczegółowe informacje dla osób dotkniętych skutkami powodzi znajdziecie Państwo również w dzialeWsparcie dla powodzian

Załączniki

Wniosek art 21 - poprawiony
Wniosek art 21 - poprawiony.doc 149 KB
Formularz informacji
Formularz informacji.xlsx 87 KB

Informacje o publikacji dokumentu