Zadania zawodowe:
|
- zbieranie informacji o oczekiwaniach, preferencjach czytelniczych i potrzebach klienta zlecającego uzupełnianie zbiorów bibliotecznych lub zakładanie własnej biblioteki, jego dotychczasowych zainteresowań czytelniczych, pozycji społecznej i zawodowej, etapu życia itp.;
- poszukiwanie odpowiednich książek do skompletowania księgozbioru dla klienta indywidualnego na targach, w księgarniach i bibliotekach;
- przeglądanie blogów książkowych w Internecie oraz informacji o nowościach wydawniczych w mediach;
- pisanie krótkich recenzji prezentowanych książek;
- redagowanie biuletynów wydawniczych ze wskazaniem potencjalnego czytelnika;
- propagowanie odpowiednich nowości wydawniczych i tytułów;
- tworzenie księgozbiorów dostosowanych do potrzeb i charakteru firm (hoteli, klubów, klinik, gabinetów, sanatoriów itp.;
- organizowanie wydarzeń książkowych, spotkań i imprez mających na celu budowanie wizerunku firmy;
- organizowanie spotkań z autorami książek;
- zakup prezentów książkowych (albumów, przewodników, kolekcji, osobistych ekslibrysów, ozdobnych pieczęci do sygnowania książek) na indywidualne bądź firmowe zlecenie z okazji świąt, ślubów, komunii, imprez jubileuszowych itp.;
- kształtowanie gustów i preferencji czytelniczych klienta przez doradztwo odpowiedniej lektury;
- promowanie i prezentowanie nowości wydawniczych na portalach internetowych, blogach lub w mediach;
- udział w targach, wystawach i promocjach książek.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
- stosowanie biblioterapii dla dzieci mających codzienne problemy z zaśnięciem, lek przed ciemnością, obawą przed pójściem do przedszkola, wizytą u lekarza itp.;
- porządkowanie bibliotek domowych, usuwanie książek już niepotrzebnych, przekazywanie ich innym czytelnikom, do antykwariatów, bibliotek lub zbiorów prywatnych.
|