Poradnictwo zawodowe świadczone przez urzędy pracy, adresowane do pracodawców, obejmuje:
- pomoc w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- pomoc we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych.
Pomoc pracodawcy w doborze kandydatów może być świadczona wtedy, gdy PUP przyjmie do realizacji ofertę pracy od tego pracodawcy. Następnie pracodawca winien złożyć w urzędzie pracy pisemny wniosek (zobacz jakie informacje powinien zawierać wniosek), o możliwość skorzystania z pomocy doradcy zawodowego w doborze kandydatów na miejsce/a pracy zgłoszone przez niego w ofercie pracy. Wniosek ten może być złożony równocześnie z ofertą pracy.
Wniosek powinien zawierać następujące informacje:
- imię i nazwisko lub nazwę pracodawcy,
- adres,
- numer telefonu i faksu,
- adres poczty elektronicznej i adres strony internetowej, jeżeli pracodawca posiada tego typu środki komunikacji,
- imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktów,
- numer identyfikacji podatkowej NIP,
- określenie zakresu oczekiwanej pomocy.
- imię i nazwisko,
- numer PESEL, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- numer identyfikacji podatkowej pracodawcy NIP.
- dostępności usług poradnictwa zawodowego,
- dobrowolności,
- równości bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, orientację seksualną, przekonania polityczne i wyznanie religijne lub przynależność związkową,
- swobody wyboru zawodu i miejsca zatrudnienia,
- bezpłatności,
- poufności i ochrony danych.